Kilka ważnych informacji, które dotyczą zmian prawnych w programie Symfonia ERP Kadry i Płace

Na stronie Centrum pomocy w artykule [KIP] Przewodnik aktualnych zmian prawnych w Symfonia Kadry i Płace umieszczamy dla Państwa najważniejsze informacje, które dotyczą:

  • zmian prawnych w programie Symfonia ERP Kadry i Płace
  • planowanego zakresu zmian w programie
  • harmonogramu wydań.

Webinar na temat aktualizacji 2022.2.b – 2022.2.d.
Zapraszamy Państwa na bezpłatny webinar, na którym omówimy najważniejsze zmiany
w aktualizacjach 2022.2.b – 2022.2.d.

Termin: 12 kwietnia 2023 r.
Godzina: 12.00-13.00
Link do wydarzenia: Cisco Webex Meetings

Więcej informacji na temat tego spotkania znajduje się pod linkiem [KIP] Bezpłatne webinarium: Prezentacja najważniejszych zmian wprowadzonych w Symfonia ERP Kadry i Płace w aktualizacjach 2022.2.b-2022.2.d

Zmiany w Kodeksie pracy

  • Od 7 kwietnia tego roku zaczną obowiązywać przepisy, które regulują pracę zdalną.

Kiedy wprowadzimy zmiany w programie?
Wersję programu 2023 wydamy między 12 a 14 kwietnia.

Program po aktualizacji będzie wspierać Państwa w realizacji procesu obsługi pracy zdalnej stałej i okazjonalnej. Więcej informacji na temat umieściliśmy w artykule [KIP] Przewodnik aktualnych zmian prawnych w Symfonia Kadry i Płace

  • Od 26 kwietnia tego roku zaczną obowiązywać zmiany, które zostały opublikowane
    4 kwietnia w Ustawie z dnia 9 marca 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw. Zmiany dotyczą m.in.:
  • urlopów rodzicielskich
  • dodatkowych rodzajów nieobecności, czyli 5 dni urlopu opiekuńczego,
    2 dni nieobecności z powodu działania siły wyższej.

Zostały także wdrożone dwie dyrektywy unijne, tzw. dyrektywa work-life balance
oraz dyrektywa rodzicielska.

Kiedy wprowadzimy zmiany w programie?
Zmiany w programie zaplanowaliśmy na kilka aktualizacji.
Terminy i planowany zakres funkcjonalności podamy po 10 kwietnia w artykule [KIP] Przewodnik aktualnych zmian prawnych w Symfonia Kadry i Płace

 

 

Komentarze

Komentarze: 2

  • Comment author
    Piotr Cieślak
    • Edytowano
    • Oficjalny komentarz

    Odpowiedzi na pytania z webinarium z 12.04.2023 na temat:
    Prezentacja najważniejszych zmian wprowadzonych w Symfonia ERP Kadry i Płace w aktualizacjach: 2022.2.b -2022.2.d

     

    Pytanie 1

    Mam API i nie mogę wygenerować ponownych rezygnacji, nie aktywne jest generuj dane dlaczego?

    Odp.:

    Prawdopodobnie w oknie Zarządzania PPK wybrany jest filtr z rezygnacją, generowanie powinno być wykonane na filtrze Aktywni uczestnicy PPK. Link do instrukcji generowanie rezygnacji w programie:
    [KIP] Jak wygenerować dla instytucji PPK deklaracje o rezygnacji z PPK?

     

    Pytanie 2

    Jeżeli pracownik nie chce rozdzielać kwoty wolnej od podatku, ma umowę o pracę i umowę zlecenie.

    Odp.:

    W takim wypadku parametr Sposób rozliczania kwoty zmniejszającej podatek powinien pozostać dla pracownika bez zmiany z ustawieniem łączna kwota dla wszystkich źródeł przychodu.

     

    Pytanie 3

    Czy nie można zablokować błędnego naliczenia czyli ograniczyć do 300?

    Odp.:

    Nie ma takiej możliwości żeby kwota była zablokowana do pewnej wartości, zgodnie z opisem
    z dokumentacji programu:

    W związku z faktem, że pracownicy ponoszą odpowiedzialność za informacje przekazane w PIT-2, program dla umów cywilnoprawnych nie wprowadza ograniczeń w zakresie wprowadzanej wartości kwoty zmniejszającej podatek.

     

    Pytanie 4

    Co to jest firma Flexee, gdzie jej szukać?

    Odp.:

    Więcej informacji o usłudze Wynagrodzenie na życzenie można znaleźć na stronie:
    https://www.flexee.eu/

     

    Pytanie 5

    A co, jeśli osobie, która wcześniej zrezygnowała z PPK a w kwietniu złożyła wniosek o przystąpienie do PPK wprowadziłam w kalendarzu przystąpienie. Czy to jest ok?

    Odp.:

    Jeśli osoba nie była nigdy wcześniej w programie PPK to wstawienie zdarzenie PPK przystąpienie dla pracownika zadziała tak samo jak PPK wznowienie po 4 latach (autozapis) i do wygenerowania będzie zgłoszenie i deklaracja. Jeżeli był wcześniej w programie PPK i zrezygnował to powinno być wstawione zdarzenie PPK wznowienie po 4 latach (autozapis) i do wygenerowania jest tylko deklaracja.

     

    Pytanie 6

    Czy w sytuacji gdy pracownik zrezygnował z PPK (na początku zatrudnienia), a przy autozapisie chciał przystąpić do PPK to dużym błędem jest wprowadzenie "przystąpienie" zamiast "wznowienie". Mam już zamknięte okresy i nie wiem jak to poprawić.

    Odp.:

    W tej sytuacji wstawienie obu zdarzeń będzie miało takie same działanie ponieważ w oknie Zarządzania PPK do wygenerowania dla pracownika będzie zgłoszenie i deklaracja.

     

    Pytanie 7

    Nie widzę u siebie w programie okna PPK, dlaczego?

    Odp.:

    Przyczyny mogą być dwie. Pierwsza to brak licencji  Plany emerytalne. Druga  przyczyna  - przy aktywnej licencji użytkownik może nie mieć nadanego prawa Dostęp do zarządzania PPK, zgodnie z instrukcją:
    [KIP] Dostęp do zarządzania PPK – nadanie prawa dla użytkownika

  • Dzień dobry,

    nagranie webinarium z 12 kwietnia 2023 nt.  Prezentacja najważniejszych zmian wprowadzonych w Symfonia ERP Kadry i Płace w aktualizacjach 2022.2.b-2022.2.d, jest już dostępne na Platformie Akademii Symfonia

     

    0

Zaloguj się, aby dodać komentarz.