Przejdź do głównej zawartości

Błędnie wprowadzony kontrahent

Ukończone

Komentarze

Komentarze: 1

  • Oficjalny komentarz
    Karolina Maciąg

    Dzień dobry,

    Jeżeli jest to błędny numer NIP ale tego samego kontrahenta to można poprawić dane bezpośrednio na dokumencie zaksięgowanym korzystając z instrukcji: https://wsparcie.symfonia.pl/hc/pl/articles/360018696140--50c-FKF-Zmiana-kontrahenta-w-zaksi%C4%99gowanym-dokumencie 

    Natomiast jeżeli jest to zupełnie inny kontrahent to proponuję wprowadzić storno błędnego dokumentu i następnie wprowadzenie dokumentu prawidłowego z właściwym kontrahentem. Przy takim rozwiązaniu w korekcie pliku JPK_V7 zostanie wykazany pierwotny dokument, storno oraz dokument poprawiony.  

    W sytuacji gdyby jednak chciała Pani wykazać w korekcie tylko ten poprawiony to należy w pierwotnym dokumencie oraz w stornie ustawić okres rejestru VAT na 'bez okresu' za pomocą funkcji dostępnej w menu Rejestry>Przeglądanie>Przeglądanie VAT https://wsparcie.symfonia.pl/hc/pl/articles/360018693260--F50-FKF-Przypisywanie-okresu-rejestru-VAT 

    Wybranie okresu "bez okresu" spowoduje, że dokument nie będzie widoczny w wydruku rejestru VAT, nie zostanie uwzględniony w zestawieniu rejestrów oraz na deklaracji VAT.

Zaloguj się, aby dodać komentarz.