Błędnie wprowadzony kontrahent
UkończoneWprowadziłam nie tego kontrahenta księgując fakturę zakupu w programie. Wysłałam deklarację i jpk VAT. Okres rozliczeniowy jest zamknięty. Jak poprawić kontrahenta, deklarację i jpk?
-
Oficjalny komentarz
Dzień dobry,
Jeżeli jest to błędny numer NIP ale tego samego kontrahenta to można poprawić dane bezpośrednio na dokumencie zaksięgowanym korzystając z instrukcji: https://wsparcie.symfonia.pl/hc/pl/articles/360018696140--50c-FKF-Zmiana-kontrahenta-w-zaksi%C4%99gowanym-dokumencie
Natomiast jeżeli jest to zupełnie inny kontrahent to proponuję wprowadzić storno błędnego dokumentu i następnie wprowadzenie dokumentu prawidłowego z właściwym kontrahentem. Przy takim rozwiązaniu w korekcie pliku JPK_V7 zostanie wykazany pierwotny dokument, storno oraz dokument poprawiony.
W sytuacji gdyby jednak chciała Pani wykazać w korekcie tylko ten poprawiony to należy w pierwotnym dokumencie oraz w stornie ustawić okres rejestru VAT na 'bez okresu' za pomocą funkcji dostępnej w menu Rejestry>Przeglądanie>Przeglądanie VAT https://wsparcie.symfonia.pl/hc/pl/articles/360018693260--F50-FKF-Przypisywanie-okresu-rejestru-VAT
Wybranie okresu "bez okresu" spowoduje, że dokument nie będzie widoczny w wydruku rejestru VAT, nie zostanie uwzględniony w zestawieniu rejestrów oraz na deklaracji VAT.
Zaloguj się, aby dodać komentarz.
Komentarze
Komentarze: 1