Przejdź do głównej zawartości

księgowanie faktur zakup jak zaznaczyć że była gotówka

Ukończone

Komentarze

Komentarze: 8

  • Oficjalny komentarz
    Dorota Bacia

    Dzień dobry,
    w programie Symfonia Finanse i Księgowość ewidencjonując dokument Użytkownik programu nie ma możliwości wskazania sposobu płatności. W celu udokumentowania opłacenia danego dokumentu Użytkownik w programie ma możliwość wprowadzenia dokumentu rozliczającego o charakterze raport kasowy (płatność gotówką) lub o charakterze wyciąg bankowy (płatność przelewem/kartą).
    Jeżeli Użytkownik nie chce wprowadzać dodatkowego dokumentu rozliczającego, może wówczas zastosować następujące rozwiązanie:
    w dokumencie opłaconym gotówką należy dodać zapis w księgowaniu równoległym, w ramach którego zostanie zaksięgowane rozliczenie, natomiast z poziomu zakładki "Rozrachunki" zostanie rozliczona transakcja utworzona w zapisie podstawowym dokumentu. Poniżej przykład ewidencji dokumentu:


  • Elżbieta Brzozowska

    Również jestem byłym użytkownikiem Reset2FK, właśnie się dowiedziałam, że niestety nie ma takiej opcji jaka była w Resecie, żeby wprowadzając FV wybrać opcję płatności, rozwiązanie programu Symfonia jest bardziej pracochłonne i mniej przejrzyste.

    0
  • Angelika Chałubińska

    Program Symfonia a program Reset2 to jak byśmy się uwstecznili o 10 lat.

    0
  • Angelika Chałubińska

    Do Pani Doroty

    Ja próbowałam księgować równolegle jednak jak zapisuje do bufora to mam komunikat !

    Więc albo coś nie działa albo coś jeszcze źle robię.

     

     

    0
  • Dorota Bacia

    W przypadku, gdy podczas zapisu dokumentu do bufora programu Symfonia Finanse i Księgowość pojawia się komunikat o charakterze informacyjnym:
    "Nie wypełniono rozrachunków"
    bardzo proszę zweryfikować, czy na koncie kontrahenta 201-5879 w zapisie podstawowym po przejściu do zakładki "Rozrachunki" zostało zaznaczone pole "Nowa transakcja" oraz, czy na koncie kontrahenta w zapisie równoległym po przejściu do zakładki "Rozrachunki" dokonano rozliczenia transakcji utworzonej w zapisie podstawowym.
    Jeżeli Użytkownik programu wykonał powyższe czynności, wówczas oznacza to, że komunikat wyświetlany podczas zapisu dokumentu do bufora odnosi się do konta 222, które również jest kontem bilansowym, rozrachunkowym. Wówczas, gdy Użytkownik programu nie chce rejestrować rozrachunków na koncie podatku VAT oraz nie chce, aby program wyświetlał komunikat należy:
    przejść do menu programu:
    Ustawienia>Plan kont
    następnie należy podświetlić odpowiednie konto księgowe i dokonać zmiany parametru w obrębie rozrachunków wybierając opcję "ignoruj brak rozrachunków":

    Wprowadzone zmiany należy zapisać.
    Po dokonaniu powyższych ustawień komunikat nie będzie wyświetlany w programie.

    0
  • Angelika Chałubińska

    Niestety ale u mnie nie ma możliwości dać ignoruj brak rozrachunków bo nie mam takiej opcji do wyboru.

    0
  • Angelika Chałubińska

    A to co powyżej Pani napisała o zweryfikowanie konto kontrahenta to za bardzo nie wiem jak mam to sprawdzić bo nie znam ścieżki aby znaleźć te konto bo w palnie kont nie widać kont kontrahentów.

    0
  • Angelika Chałubińska

    Dobra juz wiem o co Pani chodzi z tymi rozrachunkami i nową transakcją. Przepraszam zakręciła się.

    0

Zaloguj się, aby dodać komentarz.