Brak podłączenia do bazy danych po aktualizacji sql z komputera Klienta (r2płatnik)
Udzielono odpowiedziPrzed aktualizacją SQL do wyższej wersji mogłem po łączyć się z komputera lokalnego przez sieć LAN do bazy danych na komputerze serwerze. Na komputerze serwerze podniosłem wersję sql i program jak najbardziej działa. Porty są udostępnione w zaporze itp. Komunikacja na nowym serwerze jest włączona. Po przejściu na komputer Kliencki mogę dalej spokojnie łączyć się z poprzednią wersją serwera i bazy sql. Nie mogę natomiast łączyć się z najnowszą bazą. Program widzi nowy serwer, mogę go wybrać. Jednak bazy już nie widzi. Po wpisaniu ręcznie nazwy bazy mam komunikat: serwer odmówił połączenia do bazy danych.
Gdzie popełniłem błąd? co trzeba jeszcze ustawić?
-
Oficjalny komentarz
Dzień dobry,
możliwe, że dla nowego serwera niewłączony został odpowiedni protokół do połączeń sieciowych.
Proszę postępować zgodnie z tym artykułem Podłączanie kolejnego komputera do bazy danych programu Symfonia R2Płatnik aby poprawnie udostępnić serwer w sieci.
-
Tak dokładnie mam ustawione, bazowałem wcześniej na tej instrukcji. Pomimo to nie łączy się. Porty są ok, do poprzedniej go sqla i bazy loguje się bez problemu.
0 -
Dzień dobry,
otrzymałem informację, że uzyskał Pan pomoc u naszego wsparcia technicznego, dlatego zamykam wątek.
0 -
Tak, serdecznie dziękuję za pomoc Panu Piotrowi. Okazało się, że nie znamy hasła do użytkownika sa, który na dodatek był wyłączony bo autentykacja była za pomocą a windows. Stworzyliśmy nowego usera do bazy, daliśmu mu uprawnienia, sprawdziliśmy porty jeszcze raz i dodaliśmy ponownie prawidłowe i ruszyło.
Dziękuję.
0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.
Komentarze
Komentarze: 4