Brak podłączenia do bazy danych po aktualizacji sql z komputera Klienta (r2płatnik) Udzielono odpowiedzi

Asi

Przed aktualizacją SQL do wyższej wersji mogłem po łączyć się z komputera lokalnego przez sieć LAN do bazy danych na komputerze serwerze. Na komputerze serwerze podniosłem wersję sql i program jak najbardziej działa. Porty są udostępnione w zaporze itp. Komunikacja na nowym serwerze jest włączona. Po przejściu na komputer Kliencki mogę dalej spokojnie łączyć się z poprzednią wersją serwera i bazy sql. Nie mogę natomiast łączyć się z najnowszą bazą. Program widzi nowy serwer, mogę go wybrać. Jednak bazy już nie widzi. Po wpisaniu ręcznie nazwy bazy mam komunikat: serwer odmówił połączenia do bazy danych.  

Gdzie popełniłem błąd? co trzeba jeszcze ustawić?

Komentarze

Komentarze: 4

  • Comment author
    Kamil Hussak
    • Oficjalny komentarz

    Dzień dobry, 

    możliwe, że dla nowego serwera niewłączony został odpowiedni protokół do połączeń sieciowych.

    Proszę postępować zgodnie z tym artykułem Podłączanie kolejnego komputera do bazy danych programu Symfonia R2Płatnik aby poprawnie udostępnić serwer w sieci.

     

  • Comment author
    Asi
    • Edytowano

    Tak dokładnie mam ustawione, bazowałem wcześniej na tej instrukcji. Pomimo to nie łączy się. Porty są ok, do poprzedniej go sqla i bazy loguje się bez problemu.

    0
  • Comment author
    Kamil Hussak
    • Edytowano

    Dzień dobry,

    otrzymałem informację, że uzyskał Pan pomoc u naszego wsparcia technicznego, dlatego zamykam wątek.

    0
  • Comment author
    Asi

    Tak, serdecznie dziękuję za pomoc Panu Piotrowi. Okazało się, że nie znamy hasła do użytkownika sa, który na dodatek był wyłączony bo autentykacja była za pomocą a windows. Stworzyliśmy nowego usera do bazy, daliśmu mu uprawnienia, sprawdziliśmy porty jeszcze raz i dodaliśmy ponownie prawidłowe i ruszyło. 

    Dziękuję. 

     

    0

Zaloguj się, aby dodać komentarz.