Brak podłączenia do bazy danych po aktualizacji sql z komputera Klienta (r2płatnik) Udzielono odpowiedzi
Przed aktualizacją SQL do wyższej wersji mogłem po łączyć się z komputera lokalnego przez sieć LAN do bazy danych na komputerze serwerze. Na komputerze serwerze podniosłem wersję sql i program jak najbardziej działa. Porty są udostępnione w zaporze itp. Komunikacja na nowym serwerze jest włączona. Po przejściu na komputer Kliencki mogę dalej spokojnie łączyć się z poprzednią wersją serwera i bazy sql. Nie mogę natomiast łączyć się z najnowszą bazą. Program widzi nowy serwer, mogę go wybrać. Jednak bazy już nie widzi. Po wpisaniu ręcznie nazwy bazy mam komunikat: serwer odmówił połączenia do bazy danych.
Gdzie popełniłem błąd? co trzeba jeszcze ustawić?
Komentarze
Komentarze: 4
Dzień dobry,
możliwe, że dla nowego serwera niewłączony został odpowiedni protokół do połączeń sieciowych.
Proszę postępować zgodnie z tym artykułem Podłączanie kolejnego komputera do bazy danych programu Symfonia R2Płatnik aby poprawnie udostępnić serwer w sieci.
Dzień dobry,
otrzymałem informację, że uzyskał Pan pomoc u naszego wsparcia technicznego, dlatego zamykam wątek.
Tak, serdecznie dziękuję za pomoc Panu Piotrowi. Okazało się, że nie znamy hasła do użytkownika sa, który na dodatek był wyłączony bo autentykacja była za pomocą a windows. Stworzyliśmy nowego usera do bazy, daliśmu mu uprawnienia, sprawdziliśmy porty jeszcze raz i dodaliśmy ponownie prawidłowe i ruszyło.
Dziękuję.
Zaloguj się, aby dodać komentarz.