Informacja o zatrudnieniu PFRON
Udzielono odpowiedziDzień dobry, mam pytanie dotyczące raportu "Zestawienia kadrowe - Informacja o zatrudnieniu (PFRON)" - jest tam możliwość zaznaczenia opcji "Pokaż także zatrudnienia przeniesione do historii". Czy to zadziała dla zatrudnień przeniesionych do historii, ale u pracowników przeniesionych do kosza? Jeśli nie to czy jest możliwość wygenerowania takiego zestawienia, które będzie brało dane z list płac za dany okres i pracownicy przeniesieni do kosza nie będą stanowić problemu?
Niestety zgłosił się do nas PFRON żeby sprawdzić historyczne zatrudnienia sprzed prawie 6 lat i większość pracowników już dawno jest przeniesiona do kosza i wydaje mi się, że nie są uwzględniani na tym raporcie.
-
Oficjalny komentarz
Dzień dobry,
przenoszenie pracowników do kosza po zakończeniu zatrudnienia nie jest prawidłowym działaniem. Kosz służy wyłącznie do usuwania błędnie wprowadzonych pracowników lub takich, dla których nie ma już obowiązku przechowywania danych w formie elektronicznej.
Po ustaniu zatrudnienia pracownicy powinni zostać przeniesieni do Historii zatrudnienia. Dzięki temu, jeśli nie mają już aktywnego etatu, będą widoczni w oknie Pracownicy po wybraniu opcji Wszyscy pracownicy (zatrudnieni + zwolnieni).
Danych pracowników znajdujących się w koszu nie można uwzględniać w raportach. Aby przywrócić takich pracowników, proszę przejść do Okna → Pracownicy - kosz, ustawić się na pracowniku i użyć ikony kosza z zielonymi strzałkami. Po przywróceniu będzie można wygenerować raport, który uwzględni ich historię zatrudnienia.
-
Ok, bardzo dziękuję za odpowiedź
0 -
Proszę jeszcze o podpowiedź w jaki sposób w takim razie "książkowo" postępować z zatrudnieniami, w których były tylko umowy zlecenia? Po przywróceniu z kosza wszystkich pracowników, mam zdecydowanie za dużo tych, którzy mieli same zlecenia i giną mi wśród nich rzeczywiście aktywne umowy zlecenia. Mam jedynie opcję "usuń zatrudnienie", ale nie mogę go przenieść do historii. Nie chcę też stracić tych historycznych umów.
0 -
Dzień dobry,
Do tego mamy dwie możliwości, obie korzystają z filtrowania w oknie Pracownicy (ikona właściwości)
1. Stworzenie indywidualnego działu np. zwolnieni umowa zlecenie i zafiltrowanie w oknie pracownicy od działu do działu z pominięciem tych osób
2. Po zakończonej umowie zlecenie i poprawnym wyrejestrowaniu ZWUA takiej osoby przy zaznaczeniu "zatrudnieni" + "także umowy cywilnoprawne" nie powinno pokazać tych osób0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.
Komentarze
Komentarze: 4